środa, 8 grudnia 2021

Jestem jaka jestem…

 



Jestem jaka jestem w pięćdziesiątą piątą 

Wędrówki odsłonę wchodzę niezbyt dziarsko

W niepewność się wspinam swoją dróżką wątłą

Choć czoło spocone, ale stopy marzną

Boli, co bolało – nawet bardziej jakby

Dawne znieczulenie już rzadko pomaga

Kiepska jestem nadal w życiowe warcaby

Wciąż się daję ograć, w ufności swej naga

Jestem jaka jestem, kolejne rozstaje

Wszystkich odmieniają, fale czasu płyną

Z trudem się poznaję, gdy przed lustrem staję

W siebie gdy spoglądam, którąś znowu zimą

Bo to ja i nie ja, zmęczona pielgrzymka

Trudniej jest optymizm wskrzesić byle iskrą

Jednak na dnie serca ta sama dziewczynka

Co wciąż wierzy w dobro, które gładzi wszystko

Miesza się ta wiara z doświadczeń bagażem

Miesza się naiwność z bólem rozczarowań

Jestem jaka jestem, mniej niż kiedyś marzę

I w kolejny rok swój wkraczam dziś od nowa…

 


32 komentarze:

  1. Kochana jubilatko, samych radości, pomimo i wbrew, świat jest piękny, nie wszyscy ludzie źli, niechaj więc uśmiech i nadzieja nie opuszczają Cię nigdy!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego co dobre Oluś! Co sprawi Ci radość, co da Ci wsparcie i dobrymi myślami napełni ☺️
    Moc uścisków, przytuleń i serdecznych buziaków w ten szczególny dzień posyłam.
    Bądź szczęśliwa ( ˘ ³˘)♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marylko, dziękuję Ci z całego serca🙂💕

      Usuń
    2. Oleńko, poniżej, tekst mojej ulubionej świątecznej piosenki. Nucę ją niezmiennie od lat i zawsze mnie cieszy zapalając radosny nastrój w mojej duszy jak kolorowe światełka w świątecznej dekoracji. Myślę, że dobrze ją znasz. Dzisiaj chcę się nią z Tobą podzielić, bo jakże wymownie aktualny jest jej tekst żałując, że nie możemy zaśpiewać jej razem:

      ~ A kto wie czy za rogiem ~

      Bo kiedy miasto na święta się stroi
      Niejeden z nas o przyszłość się boi
      Niejeden z nas w marzenia ucieka
      Wierząc, że spełnienie gdzieś czeka.

      A kto wie, czy za rogiem
      Nie stoją Anioł z Bogiem?
      I warto mieć marzenia
      Doczekać ich spełnienia.

      Kto wie czy za rogiem
      Nie stoją Anioł z Bogiem?
      Nie obserwują zdarzeń,
      I nie spełniają marzeń!!!
      Kto wie?
      Kto wie?

      Niejeden z nas czasem robi jakiś błąd
      Czasem się zdarza dwa razy pod rząd.
      Ufa tym, co nie warci ufania,
      Kocha tych, co nie warci kochania.

      Ale kto wie, czy za rogiem
      Nie stoją Anioł z Bogiem?
      I warto mieć marzenia
      Doczekać ich spełnienia.

      Kto wie czy za rogiem
      Nie stoją Anioł z Bogiem?
      Nie obserwują zdarzeń,
      I nie spełniają marzeń!!!
      Kto wie?
      Kto wie?

      Jeśli zrobisz ten właściwy krok
      Zanim znów upłynie życia rok
      To wszystko będzie tak jak trzeba
      Z udziałem lub bez udziału nieba.

      A kto wie, czy za rogiem
      Nie stoją Anioł z Bogiem?
      I warto mieć marzenia
      Doczekać ich spełnienia.

      Kto wie czy za rogiem
      Nie stoją Anioł z Bogiem?
      Nie obserwują zdarzeń,
      I nie spełniają marzeń?
      Kto wie?
      Kto wie?

      Otóż to Oleńko - kto wie? :-))
      Serdecznie pozdrawiam z zasypanego śniegiem miasta i wcale by mnie nie zdziwiło gdybym nagle usłyszała dźwięk janczarów, i zobaczyła jak - z kopyta kulig rwie :-))
      Bo przecież... warto mieć marzenia, doczekać ich spełnienia.
      A kto wie czy za rogiem?...
      Pięknego, przedświątecznego czasu życzę Wam obojgu pośród aromatów, kolorów i nastrojowych świątecznych piosenek buziaki przedświąteczne śląc :-)

      Usuń
    3. Marytko kochana! Dziękuję za przesłanie mi tego cudnego tekstu świątecznej piosenki. Wyobraź sobie, że nie znałam jej do tej pory! A warta była poznania, bo rzeczywiście jej tekst trafia do serca. Posłuchałam jej sobie właśnie na YT, ponuciłam i nie mogę przestać nucić, że kto wie, czy za rogiem nie stoją Anioł z Bogiem!:-) Bo wszystko sie zdarzyc może - jak głoszą słowa jeszcze innej piosenki. Niechże ten grudzień przywróci nam choć odrobinę wiary w te dobre zdarzenia, w to, że Anioł z Bogiem wszystko widzą i wiedzą a gdy uznają że pora, zaczną działać!:-)
      Raz jeszcze dziękuję, Marytko za Twoją zyczliwosć! Uściski grudniowo przedświąteczne - serdeczne i wzruszone zasyłam Ci o mroźnym poranku!:-)♥

      Usuń
  3. I wciąż od nowa przychodzi
    nam siebie poznawać
    ciągle jakieś nowe życiowe
    egzaminy zdawać
    Z każdym rokiem jednak mamy
    więcej doświadczenia
    i coraz lepiej nam wychodzą
    kolejne zaliczenia
    Z każdym rokiem zmarszczek
    przybywa nam na twarzy
    co wcale nie znaczy
    że trzeba przestawać marzyć
    Chociaż może trochę inne niż przed laty
    nasze już jest ciało
    lecz iskry i błysk w oczach
    to niezmienne pozostało
    Spójrz w lustro kochana Solenizantko
    prosto w swe piękne oczęta
    tam cała moc i całe piękno
    właśnie jest zaklęte
    Tam w środku w Duszy
    mimo kolejnych urodzinowych dat
    pozostał ten dziecięcy
    piękny ufny świat
    I miłość której uczymy się
    wciąż i wciąż od nowa
    w Duszy i w oczach tak
    Ktoś ją dobrze schował
    Dlatego w Dniu Urodzin
    Oleńko moja miła
    życzę Tobie być nigdy
    jej nie zagubiła
    A gdy zwątpienia nadejdzie
    chwila bardzo niechciana
    znajdź ten błysk w swoich oczach
    Oleńko kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie napisałaś, Gabrysiu. Dziękuję! 🙂 💓

      Usuń
  4. I taka Cie wlasnie KOCHAM!!!!!!!!!!!
    A odnosnie wieku to Ty smarkula jestes:))) cale 12 i pol roku mlodsza ode mnie......
    I co ja mam powiedziec:)))) Nic to, bede sie smiac dopoki moge, bo smiech jednak nie jest ciezka gimnastyka dla ciala.
    Kochana Olenko, Wszystkiego Najlepszego i Najpiekniejszego i prosze nigdy sie nie zmieniaj.
    Jak Cie nachodzi mysl o zmianie to zerknij na mnie, jestem Wariat Wcielony, ktory sam ze soba czesto nie moze wytrzymac:)))
    Celebruj bycie SOBA
    Bo jestes Piekna Osoba.
    Nie wierze............ popelnilam rym:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie Ci się zrymowało i napisało Marylko 🙂Dziękuję za Twoje ciepło, prawdziwość i cudne wariactwo🙂💕

      Usuń
  5. Oleńko Kochana, urodziłaś się w pięknym dniu. Posyłam Ci moc serdeczności, podziwiam Cię za wiele spraw, więc pozostań taką, jaką jesteś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, dziękuję wzruszona Twymi serdecznymi słowami 🙂💕

      Usuń
  6. Olu Wszystkiego NAJ nAJ ....Niech smutek odejdzie a radość chwilą się utwierdzi. Życie będzie nas ciągle dośwaidczać ale to nie ma znaczenia...Znaczenie ma jedno abyśmy zawsze lubili siebie i to co mamy w danym momencie .Niech Cię przytuli DOBRY Anioł i niech wszystkie też Anioły ziemskie wtulą Cię w swoje ramiona...Kazdy wiek piękny a urodziny dobrą pora zapytać siebie CZego bym jeszce chciała od życia? Serdecznosci OLu:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję Joluszo za Twoje życzenia.Czego bym chciała? Móc spokojnie żyć a o to coraz trudniej, niestety.
      Uściski gorące Ci zasyłam!♥

      Usuń
  7. W 55 odsłonę Twojego istnienia, życzę Ci kochana Olu więcej wiary w siebie, bo ja widzę piękną istotę, do której serce się wyrywa. Myślę, że to co bolało, nie boli już tak bardzo osobiście, bo wiesz już, że czyjeś błędy to nie Twoja wina. Na pewno siebie poznajesz gdy stajesz przed lustrem, jeśli tylko popatrzysz głęboko. Może mniej marzysz, ale więcej robisz. Chociaż doświadczenie jak stara zrzęda zatruwa, to dobre gesty naprawdę zmazują całe zło. Niech Twoje życie będzie pełne kochających Cię ludzi:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak przeczytałam, że Twoje serce sie do mnie wyrywa, to aż mi oczy zwilgotniały, Marylko, bo moje czuje podobnie...
      Dziękuję za Twoje serdeczne i mądre słowa. I ściskam Cię mocno!*♥

      Usuń
  8. O i jeszcze zdaze z zyczeniami przed polnoca:) Kochana Olenko, mala i duza dziewczynko , mloda dziewczyno i dorosla kobieto, nigdy nie zagaszaj ognia w sercu, nie rezygnuj z marzen i nie watp w ludzkie dobro i piekno, bo jego jest na swiecie najwiecej i ono zawsze zwycieza. Pasuja mi tu slowa piosenki mojego ukochanego zespolu : Isc , ciagle isc w strone slonca, isc , w strone slonca az po horyzontu kres ... 💝💝💝

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wątpię w ludzkie dobro, ale coraz trudniej mi wytrwać w wierze, że już wkrótce końcu dobro wygra ze złem.Bo że to sie w końcu stanie, to pewne, tylko czy my tego doczekamy?
      Dziękuję za Twoje piękne życzenia Kitty i gorące uściski Ci zasyłam!:-)♥

      Usuń
  9. Olu Jesteś taka jak powinnaś być. Wspaniała, wyrozumiała, wrażliwa.
    Wszystkie jeszcze lepszego życzę. Jubileusz piękny. Marzyłaś tyle czasu,
    to dobrze, z pewnością wiele marzeń spełniło się. A to znaczy, że warto marzyć
    najdłużej jak tylko można. Marzenia to bodziec do działania, mimo trudności, zwątpienia w drugiego człowieka.
    Bądź wciąż pełna optymizmu. Bardzo serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oleńko dziękuję za Twoje piękne życzenia i za to, że odwiedzasz mój blog wnosząc swoimi komentarzami dużo spokoju, rozsądku i ciepła! 💓

      Usuń
  10. Przepięknie tam masz. I przepiękna dusza Twoja. Życzę Ci mocy błogosławieństwa, niech Cię ta radość życia nie opuszcza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie jest na moim Pogórzu. Cieszę się, że mogę to piękno tu pokazywać i pisać o tym, co mi w duszy gra. Dziękuję za Twoje życzenia, Jael! 🙂 💕

      Usuń
  11. pozdrawiam serdecznie, i moc dobrych życzeń posyłam. Sama wybieraj czego Ci potrzeba. Uśmiech serdeczny też leci...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Alis za pamięć, życzenia i serdeczny usmiech🙂💕

      Usuń
  12. Życzę Ci pięknych wędrówek, pięknych przeżyć i pięknego każdego dnia!!!!
    i dużo zdrowia!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny wiersz na 55 rocznicę, Olu a jednak mogłabyś być moją córcią, bo dzieli nas 20 lat. Życzę Ci tego wszystkiego co sobie czyli najlepszego i tego co sobie życzysz niech się spełnia. Jak dobrze, że Was znam💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sobie pomyślałam,że pięćdziesiąta piąta rocznica zasługuje na wiersz...I u Ciebie podobna rocznica, Krystynko. Różnica wieku bez znaczenia. Obieśmy przecie panny strzelcówny! Wszystkiego dobrego zatem dla nas obu!:-)♥

      Usuń
  14. Piekna rocznica i pieknie opisana :) Wszystkiego dobrego, zdrowego i radosnego w dalszej wedrowce ku sloncu, bo ta zima ziedys minac musi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję Ci Elu za życzliwe słowa:-)*

      Usuń
  15. Droga Olu, przyjmij spóźnione ale szczere życzenia wszystkiego co najlepsze i najpiękniejsze, aby Twoja artystyczna dusza zawsze pozostawała tak świeża i nieskazitelna, a każdy dzień był dla Ciebie wyjątkowy pod każdym względem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję Ci Karolinko za pamięć oraz piękne, wzruszające życzenia!:-)*

      Usuń

Serdecznie dziękujemy za Wasze opinie i refleksje!

Etykiety

Aborygeni afirmacja życia apel apel o pomoc asymilacja Australia autoanaliza bajka bal ballada baśń Beksińscy Bieszczady blackout bliskość blog blogi bór Cesarzowa Ki Cezary chleb choroba ciastka czarny bez czas czerwiec człowieczeństwo człowiek czułość Dersu Uzała deszcz dieta dobro dom dorosłość drama drama koreańska drewno droga drzewa trawiaste Dubiecko Dwernik Kamień dwudziestolecie międzywojenne dystopia dzieciństwo dzikie bzy ekologia elektryczność erotyk fajka film flash mob fotografie fotoreportaż glebogryzarka głodówka głód gospodarstwo goście góry Góry Flindersa grass tree grill grudzień grzyby Gwiazdka historia historie wędrujące horror humor humoreska idealizm II wojna światowa informacja inność inspiracja internet jabłka Jacuś Jacuś. gospodarstwo Jacuś. lato jajka Jane Eyre Jawornik Polski jesień jesień życia kalina Kanada kanały kangury kastracja klimat klimatyzm koala kobieta koguty kolędy komputer komunikacja konfitury konflikt koniec świata konkurs konstrukcja kosmos kot koziołek kozy Kraków Kresy kryminał kryzys książka kuchnia kulinaria kury kwiaty las lato legenda lipa lipiec lis listopad literatura los ludzie luty łąka maciejka macierzyństwo magia maj malarstwo maliny mantry marzenie maska metafora mgła miasteczko odnalezionych myśli Michael Jackson Mikołaj miłość Misia mit młodość moda mróz mróż muzyka muzyka filmowa nadzieja nalewki nałóg natura niebezpieczeństwo niezapominajki noc nowoczesność Nowy Rok obyczaje ocean odchudzanie odpowiedzialność odrodzenie ogrody ogród ojczyzna opowiadanie opowiastka opowieść Orzeszkowa osa Osiecka owoce pamięć pandemia Panna Róża park pasja patriotyzm pejzaż pierniki pies pieśni pieśń piosenka piosenki pisanie płot początek podróż poezja pogoda Pogórze Dynowskie polityka Polska pomidory pomysł poprawność polityczna porady postęp pożar praca prawda prezent protest protesty przedwiośnie przedzimie przemijanie Przemyśl przepis przetrwanie przetwory przeznaczenie przygoda przyjaźń przyroda psy psychologia ptaki radość recenzja refleksja relatywizm remont repatriacja reportaż rezerwat Riverland rodzina rok rośliny rower rozmowa rozrywka rozum rymowanka rzeka samotność San sarny sąsiedzi sens życia siano sierpień silna wola siła skróty słońce słowa słowa piosenki słowianie smutek solidarność South Australia spacer spiżarnia spontaniczność spotkanie stado strych susza susza. upał szadź szczerość szczęście śmiech śmierć śnieg świat święta świt tajemnica tekst piosenki teksty piosenek tęsknota tragikomedia trauma truskawki uczucia Ukraina upał urodziny uśmiech warzywnik wędrówka wędrówki węgiel wierność wiersz wierszyk wieś wigilia Wilsons Promontory wino wiosna wiosnaekologia wirus woda wojna wolność Wołyń wrażliwość wrotycz wrzesień wschód słońca wspomnienia wspomnienie współczesność Wszechświat wychowanie wycieczka wypadki wypalanie traw zabawa zabawa blogowa zachód słońca zapasy zaproszenie zbiory zdjęcia zdrowie zielarstwo zielononóżki zielononóżki kuropatwiane zima zioła zmiany zupa Zuzia zwierzęta zwyczaje żart życie życzenia Żydzi żywokost